Trasa Nordic Walking

Trasa proponowanego marszu początek swój bierze przy ul. Zamkowej, na parkingu „Medvity”, nieopodal lwóweckiego Rynku. Ulicą tą kierujemy się na południe, przecinamy ul. Traugutta i Al. Wojska Polskiego, po prawej mijamy Zespół Szkół i na wprost wchodzimy, po częściowo zniszczonych schodkach, na Górę Szpitalną (265 m npm). Po jej osiągnięciu, niebieskim szlakiem turystycznym kierujemy się dalej na południe, po czym skręcamy w lewo i po chwili docieramy do Panieńskich Skał (ok. 230 m npm), co zabierze nam do 20 min.

Panorama z marszu                                                                                                                                    Panieńskie Skały
DSC_0093                               DSC_0116

Z Panieńskich Skał schodzimy w stronę ul. Jaśkiewicza, schodkami w dół dochodzimy do przejścia dla pieszych, przechodzimy jezdnię i wchodzimy na ścieżkę pieszo – rowerową (również Euroregionalny Turystyczny Szlak Rowerowy ER-10 Lwówek Śląski – Frýdlant) i po chwili stajemy przed tablicą informacyjną i schodkami prowadzącymi nas na Szwajcarię Lwówecką, gdzie przybywamy po ok. 15 min.

DSC_0108Po schodkach wspinamy się do góry i trzymając się prawej strony docieramy do platformy widokowej (+5’) z zadaszeniem dla odpoczynku i tablicą informacyjną. Ruszamy dalej, za tablicą z powalonym drzewem skręcamy w lewo, pod górkę, i dochodzimy do kolejnego przystanku, u stóp skalnej grupy, do ptasiego budzika (+5’), również z zadaszeniem i z wyznaczonym miejscem na ognisko (ewent. kiełbaski etc.). Od tego miejsca kierujemy się w lewo, następnie żółtym szlakiem w prawo, i za moment w lewo ścieżką, podążamy do urwiska ze skałkami. Stąd rozpościera nam się widok na Skałki Panieńskie i zabudowę Mojesza – ul. Polnej.

Teraz trasa nasza opada w dół, w lewo, ścieżką przez łączkę (tu widok na Płakowice) kierujemy się do polnej drogi, która prowadzi nas do stromej ul. Granicznej (+15’). Opuszczamy już Szwajcarię i kierujemy się do ul. Jaśkiewicza, za mostkiem na Srebrnej, podążamy przejściem dla pieszych, skręcamy w lewo, po schodkach wspinamy się na wzniesienie Góry Szpitalnej, przechodzimy nieopodal Panieńskich Skał, skręcamy w prawo i kierujemy się do Szkolnej Górki.

Zakończenie trasy na północnym stoku Góry Szpitalnej (potocznie Szkolna Górka). Stąd, w pobliżu cokołu po pomniku, tzw. Kamieniu Bismarcka, rozpościera się piękny widok na miasto. Trasa kończy się w ulubionym miejscu spotkań lwówczan.